Vidar Lund wrote:Det er så mange gode å velge mellom i forskjellige prisklasser. Den jeg har nå er en Alhambra 4P som hadde fått installert en piezoelektrisk pickup som lyder veldig bra, dvs naturlig. Jeg kjøpte den pent brukt hos Hornaas i Oslo, som har over 100 års erfaring. Det er en god gitar, bedre enn meg. Jeg tror den kostet ca 8 000 kroner ny, men de nye er billigere. Den er produsert i Spania. Tidligere har jeg hatt en finsk Landola og en Suzuki, men denne er bedre. Jeg har satt såkalte nylgutstrenger på, syntetiske tarmstrenger. Det beste, og morsomste, er å gå rundt og prøve forskjellige instrumenter. Prøve gjerne brukte instrumenter som er satt inn til kommisjon, det gjorde jeg og fikk en til en god pris. På ditt nivå fortjener du et godt instrument. Har du tatt opp saken med Julenissen?
PS: Folk tror sikkert vi skriver i kode siden vi skriver på norsk. Jeg liker av og til å erte folk litt!
Det er morsomt å snakke på norsk på et internasjonalt forum! haha
Tusen takk for svar, jeg skal se litt rundt på de du nevnte, og selfølgelig teste ut litt! Jeg vil nok ha en i en prisklasse over 8000 kr, sånn at jeg slipper å oppgradere så kjapt! Trenger pickup også til, sånn at det blir enklere å spille LIVE og sånt:)